در اکسپلور اینستاگرام چگونه دیده شویم؟

در اکسپلور اینستاگرام چگونه دیده شویم؟

 

تب اکسپلور اینستاگرام محیطی است که کاربران بزرگ شبکه اجتماعی در آن مشاهده میشوند. هر کسی میتواند با فعالیت مستمر و مفید در اینستاگرام و ارتباط با سایر صفحات اینستاگرامی، شانس راه یافتن خود به اکسپلور اینستاگرام instagram explore را افزایش دهد.

 

اکسپلور اینستاگرام

 

گروه تکنولوژی روز صبح سپاهان: تب اکسپلور اینستاگرام محیطی است که کاربران بزرگ شبکه اجتماعی در آن مشاهده میشوند. هر کسی میتواند با فعالیت مستمر و مفید در اینستاگرام و ارتباط با سایر صفحات اینستاگرامی، شانس راه یافتن خود به تب اکسپلور اینستاگرام را افزایش دهد. محیط اکسپلور اینستاگرام از بهترین مکان ها برای افزایش فالوور افراد است. بنابراین با نمایش پست های شما در اکسپلور اینستاگرام، قطعاً حجم عظیمی از فالوورها روانه صفحه اینستاگرامی شما میشود. فعالیت هایی همچون دیجیتال مارکتینگ و بازاریابی در محیط اینستاگرام، عمدتاً در اکسپلور اینستاگرام بوقوع می پیوندد. اما سوال این است که آیا راهی برای ورود و درج پست های ما در اکسپلور اینستاگرام وجود دارد یا نه؟

 

بیشتر بخوانید:

ایجاد نظرسنجی در استوری اینستاگرامقابلیت های پنهان اینستاگرام که هر کسی به آن نیازمند است

 

 

در این گزارش از مجله انلاین صبح سپاهان قصد داریم آموزش هایی به شما ارائه کنیم تا به کمک آن بتوانید پست های خود را در تب اکسپلور اینستاگرام به نمایش در بیاورید. با اینکار میتوانید فالوورهای هدفمند و اکتیو بدست آورید. البته علاوه بر اینکه میتوانید بصورت دستی فالوور بدست آورید با استفاده از ربات اینستاگرام میتوان تمامی این روند را بصورت اتوماتیک انجام داد و افزایش سریع فالوورهای خود را مشاهده نمود.

مروری بر گذشته اکسپلور اینستاگرام

در گذشته درعوض تب اکسپلور اینستاگرام از تب پاپیولار (popular) یا محبوب استفاده میشد. این دو تب تفاوت اساسی با یکدیگر دارند. در محیط پاپیولار اینستاگرام، پست های محبوب و موردپسند که بالاترین میزان لایک را از آن خود کرده بودند، نشان داده می شد.
این روش یک مشکل اساسی داشت و آن اینکه، خواننده ای همچون سلنا گومز با بیشترین میزان فالوور در دنیا، همیشه در صدر اینستاگرام بود و بنابراین لایک بیشتری میگرفت و هیچگاه پایین نمی آمد.

چاره اینستاگرام برای حل این مشکل، تب اکسپلور اینستاگرام بود. اکسپلور اینستاگرام برخلاف صفحه پاپیولار، پست هایی را نمایش میدهد که بر اساس علایق هر کاربر شخصی سازی شده است. 

 

اکسپلور اینستاگرام چیست و چه کاربردی دارد؟

اکسپلور اینستاگرام (Explore) محیطی است که پست‌های صفحات سراسر دنیای اینستاگرام، چه آنها که فالو کرده باشید و چه آنها که فالو نکرده باشید، برای شما نمایش میشود. نحوه نمایش این پست ها براساس فعالیت‌های قبلی شما صورت میگیرد. نمایش پست ها از الگوریتم‌هایی که برای دنبال کردن فعالیت شما در اینستاگرام تعبیه شده، پیروی می‌کنند. بنابراین میتوان گفت محیط اکسپلور اینستاگرام، صادقانه‌ترین مکان در دنیای اینترنت به شمار می‌رود. این الگوریتم نه تنها به عملکرد شما وابسته است بلکه فعالیت افراد مرتبط با شما را نیز زیر نظر دارد. برای ورود به اکسپلور اینستاگرام Instagram explore، بعد از ورود به نرم افزار اینستاگرام، پایین نرم افزار چند آیکن می‌بینید. تب به شکل ذره‌بین همان اکسپلور اینستاگرام Instagram explore است. در واقع در اکسپلور اینستاگرام، پست های پیشنهادی به کاربر ارائه میشود. اما این پست های پیشنهادی بر چه اساسی به کاربر نمایش داده می شود؟

 

الگوریتم پیشنهاد پست ها در اکسپلور اینستاگرام:

اکسپلور اینستاگرام تمام تلاش خود را میکند تا پست های موردعلاقه کاربر را به او نشان دهد. اگر کمی دقت کنید میبینید پست های موردنمایش در Instagram explore، مشابه پستهای صفحاتی است که فالو کرده اید و یا اینکه لایک کرده اید. به همین دلیل اگر کمی دقیقتر به موضوع نگاه کنید در پایین پست های موردنمایش در صفحه اکسپلور اینستاگرام عبارت های زیر را مشاهده می کنید، مانند:

  • Based on Photos You like: براساس عکس هایی که لایک کرده اید.
  • Based on Posts You Saved: براساس پست هایی که ذخیره کرده اید.
  • Similar to Accounts You Interact With: مشابه اکانت هایی که با آنها تعامل داشته اید.
  • Based On People You Follow : براساس افرادی که فالو کرده اید.
  • Based On Video You Have Watched : براساس ویدیوهایی که تماشا کرده اید.

بنابراین نمایش پست ها در قسمت اکسپلور اینستاگرام، بر اساس موارد فوق الذکر است.

 

اکسپلور اینستاگرام Instagram explore

 

برای مثال اگر کمدین های اینستاگرام را فالو کنید و یا پست های آنها را لایک کنید، اینستاگرام شما را علاقمند به فعالیت آنان محسوب میکند. بنابراین پس از مدتی، بخش عمده ای از اکسپلور اینستاگرام متعلق به این افراد و کلیپ های طنز آنان خواهد شد. همچنین اگر بیشتر پست های دستور پخت غذا، مدل لباس و … را دنبال می کنید instagram explore پس از مدتی مملوء از مد لباس و دستور پخت غذا می شود.

 

اکسپلور اینستاگرام چگونه اینکار را میکند؟

در پاسخ باید گفت اینستاگرام هر چه اطلاعات بیشتری از شما جمع آوری کند، بهتر شخصیت و علایق شما را شناسایی میکند. بنابراین نتیجه اکسپلور اینستاگرام رضایت بخش و در تطابق با علایق شماست.

در اصل خزنده اینستاگرام، محتویات صفحاتی که فالو کرده اید، یا لایک کرده اید و یا برای آنها کامنت گذاشته اید را بررسی و طبق برآورد شخصیت شما، صفحات مشابه را در اکسپلور اینستاگرام به شما نشان می دهد. بنابراین با اینکار شما تجربه بهتری در استفاده از اینستاگرام خواهید داشت و ناخودآگاه در هر قسمت از اینستاگرام محتوای دلخواه خود را مشاهده میکنید. این موضوع از لحاظ روانی بر روی شما تاثیر دارد و شما را مشتاق به استفاده بیشتر می کند. اگر دقت کرده باشید بعد از ورود به اکسپلور اینستاگرام، بستن آن با خداست.

نکته خیلی مهم که حتما باید موردتوجه قرار گیرد این است که معیار اکثر الگوریتم های اینستاگرامی که برطبق آن پست های اکسپلور اینستاگرام را مشخص می کند این است که: هرچه یک پست در مدت زمان کمتر، بازدید و تعامل بیشتری را دریافت کند آن پست محبوبیت بیشتری دارد.

 

پاسخ یک شبهه: الگوریتم اکسپلور اینستاگرام بر اساس میزان فالوور

قبل از ادامه بحث، بهتر است در ارتباط با الگوریتم نمایش پست در اکسپلور اینستاگرام به یک شبهه پاسخ بدهم. عقیده خیلی ها این است موضوع پست هایی که در Instagram explore نمایش میشود به این بستگی دارد که مرتبطین و فالوورهای شما چه پست هایی را لایک کرده اند. از همینرو اگر شما پستی را لایک کنید، این پست در اکسپلور اینستاگرام فالوورهای شما نمایش داده میشود. شاید برایتان جالب باشد که جواب این سوال هنوز دقیقاً مشخص نیست. در رابطه با این شبهه، استدلال اکثر افراد این است که این عملکرد اینستاگرام بر مبنای این اصل است: Based On People You Follow

بنابراین پست های موجود در Instagram explore به دو شکل می توانند، انتخاب شوند:

۱) براساس محتوای صفحه افرادی که دنبال کرده اید.

۲) براساس فعالیت افرادی که دنبال کرده اید.

هر کدام از این دو اصل، نتیجه مختلفی را ایجاد میکند. البته باید گفت این موضوع اهمیت چندانی ندارد و در روش و تکنیکی که به شما گفته میشود. تاثیری ندارد.

 

آناتومی اکسپلور اینستاگرام

اکنون کمی با آناتومی و ساختار instagram explore آشنا شوید. پس از آن به بررسی نحوه بازاریابی اینستاگرامی در اکسپلور اینستاگرام بپردازید. تب اکسپلور اینستاگرام دومین تب از سمت چپ نوار پایینی نرم افزار اینستاگرام است (نمایش با عدد ۱). هنگامی که وارد این صفحه بشوید، صفحه ای مطابق شکل برای شما باز می شود که از ۳ قسمت کلی تشکیل میشود:

قسمت اصلی این صفحه که بیشترین میزان بازدید و فعالیت کاربران را دارد، عمده فضای صفحه اکسپلور را به خود اختصاص میدهد. در قسمت اصلی صفحه اکسپلور اینستاگرام، پست ها و ویدیوهای پیشنهادی به نمایش گذاشته می شوند. در این قسمت علاوه بر تک ویدئو و تک تصویر های پیشنهادی، تعدادی کانال های ویدیویی نیز به شما معرفی می شود. برای نمونه اگر بعضی از ویدئوها را انتخاب کنید در همان صفحه نمایش ویدئو، ویدئوهای بیشتری را میبینید که از یک کانال اینستاگرامی هستند.

قسمت دیگر (مشخص شونده با عدد ۲) مختص استوری های اینستاگرام می باشد. در این قسمت به شما استوری ها پیشنهاد میشوند. قسمت دیگر (با عدد ۳) Top Live نام دارد و اگر بر روی آن کلیک کنید صفحه دیگری باز میشود که تعدادی از بهترین لایوها را به شما پیشنهاد می دهد.

 

نحوه قرارگرفتن در اکسپلور اینستاگرام

سوال این است که چگونه پست های خود را در اکسپلور اینستاگرام بگذاریم و پیج خود را جهانی کنیم. تا اینجا با ماهیت اکسپلور اینستاگرام و آناتومی و ساختار ظاهری آن آشنا شدیم. همچنین قدرت فوق العاده آن در بازاریابی و فروش اینستاگرامی مشخص شد. هر کسی دوست دارد پست هایش در instagram explore دیده شود. مسلما وجود حتی یک پست در این قسمت تاثیرگذاری فوق العاده بر بازاریابی شما خواهد داشت.

همانطور که گفتم، اینستاگرام تمام تلاش خود را میکند تا پست هایی را در این قسمت به کاربر نشان دهد که شخص به آنها علاقه دارد. در این قسمت ترفندها و تکنیک هایی به شما گفته میشود که به کمک آنها بتوانید نسبت به گذاشتن عکس در سرچ اینستاگرام اقدام کنید:

 

۱) مخاطبان خود را بشناسید

مرحله اول برای اینکه در نظر کاربر جذاب باشید و موردمشاهده قرار گیرید این است که مخاطبان خود را بشناسید. شناخت مخاطب اهمیت بالایی دارد و تا ندانید طرف مقابل شما چه چیزی از شما می خواهد و به چه چیزی علاقمند است موفق نخواهید بود. برای موفقیت در اینکار  بر روی شخصیت و علائق مخاطبان خود عمیقتر شوید. برای مثال توجه کنید مخاطب شما چه محتوایی را بیشتر علاقمند است و از چه چیزهایی خوشحال می شود. برای شناخت بهتر مخاطب از روش های زیر استفاده کنید:

 

  • بررسی محیط اکسپلور اینستاگرام

برخی چیزها در بین تمام افراد جامعه مشترک هستند. اینرا می توانید از بررسی محتوای کلی اکسپلور اینستاگرام متوجه شوید. حتی در خانواده خودتان قطعاً سلیقه های مختلفی وجود دارد. اکسپلور اینستاگرام آنها را رویت کنید و محتوای مشترک میان همه آنها را استخراج کنید. این ها محتواهایی هستند که اگر آنها را انتشار دهید به احتمال زیاد ویروسی شده و در بخش اکسپلور تعداد زیادی از افراد نمایش می شود.

 

  • فعالیت دنبال شوندگان خود را رصد کنید.

در تب مشاهده نوتیفیکشن بر روی Following بزنید. در این قسمت میتوانید فعالیت افرادی که دنبال میکنید (به احتمال زیاد، فالوور شما نیز هستند) را مشاهده نمایید. چه پست هایی را لایک میکنند چه صفحاتی را دنبال میکنند. با رصد مخاطبان خود، میتوانید محتوایی که برای آنها جذاب است را شناسایی و بنابراین دست به تولید آنها بزنید.

 

۲) از هشتگ استفاده کنید.

اگر پست های شما هشتگ گذاری نشود، احتمال ویروسی شدن آن و بنابراین نمایش در بخش اکسپلور اینستاگرام بشدت کم میباشد. در هر پست اینستاگرامی میتوان تا ۳۰ هشتگ قرار داد اما از قراردادن ۳۰ هشتگ دوری کنید. مناسبترین تعداد هشتگ در هر پست اینستاگرامی، بین ۴ تا ۹ هشتگ می باشد. برطبق تحقیقات انجام شده توسط Track Maven و Agora Pulse این تعداد هشتگ، بهترین نتیجه را خواهد داشت. باید گفت اگر بیش از حد از هشتگ استفاده کنید نه تنها مفید نیست، بلکه ممکن است اسپم شناخته شده و جریمه هم بشوید. قطعاً محتوایی که اسپم شناخته میشود، هیچ شانسی برای ویروسی شدن ندارد.

 

۳) کاربران خود را به فعالیت فراخوانید.

کاربران خود را به لایک کردن و کامنت گذاشتن دعوت کنید. همانطور که ذکر شد الگوریتم کلی اینستاگرام برای اینکه محبوبیت یک پست را نشان دهد این است که ببیند کدام پست در زمان کمتر، تعداد لایک و کامنت بیشتری دریافت مینماید. پس شما باید خیلی هوشمندانه رفتار کنید و مخاطبان خود را تشویق به تعامل با پست های خود کنید. از ایده های مختلفی برای اینکار می توانید استفاده کنید تا فعالیت کاربران را افزایش دهید. مسابقات اینستاگرامی یک نمونه خوب برای اینکار هستند. با اینکار هم مخاطبان بیشتری با شما آشنا میشوند و هم فرصت خواهید داشت پست های خود را در اکسپلور اینستاگرام به نمایش بگذارید.

 

۴) تگ کردن را فراموش نکنید.

این روش چه بسا با پرستیژ و جایگاه هر کسب و کاری سازگاری نداشته باشد، اما جوابگو است. شما میتوانید افراد و برندهای معروف و محبوب را در پستهای خود تگ کنید. در اینصورت تصویر شما در پروفایل آنها نیز نمایش میشود و امکان بیشتری برای دریافت لایک و کامنت و به نوبه خود نمایش پست در اکسپلور اینستاگرام بدست می آورید.

در اجرای این تکنیک به چند نکته باید توجه کرد:

  • در هر پست، افراد محدودی را تگ کنید (زیاده روی نکنید).

  • از تگ کردن یک فرد خاص جلوگیری کنید، چون موجب آزار او میشوید و این شخص ناچارا صفحه شما را بلاک کرده و یا شما را ریپورت میکند. اینکار صورت و عواقب خوبی برای پیج شما بهمراه نخواهد داشت.

  • تگ کردن افراد در پست های مرتبط باشد. سعی کنید موضوع پست هایی که آماده می کنید، با موضوع پروفایل هایی که تگ می کنید، مناسبت داشته باشد.

۵) در بهینه ترین حالت حضور پیدا کنید.

اینستاگرام به پروفایل های تجاری، قابلیت آمارگیری نسبتاً خوبی ارائه میدهد. اکنون از این آمارها به خوبی استفاده میکنیم. در قسمت Insight در بخش Followers، شما اطلاعاتی راجع به دنبال کنندگان خود مشاهده میکنید. مانند اینکه:

  •     چه تعداد از دنبال کنندگان شما زن و چه تعداد مرد هستند؟

  •     دنبال کنندگان شما از چه شهرها و کشورهایی هستند؟

  •     دنبال کنندگان شما در چه روزهایی از هفته فعالیت بیشتری دارند؟

  •     دنبال کنندگان شما در چه ساعتی از روز، فعالیت بیشتری دارند؟

۳ مورد آخر کمک زیادی به ما میکند. شما باید پست هایی را که قصد دارید ویروسی کنید در بهترین ساعت و روز هفته منتشر کنید و در کنار آن لوکیشنی را که بیشترین مخاطبان شما از آن شهر هستند. در اینصورت شما میتوانید بیشترین بازدید، لایک و حتی بیشترین تعامل را دریافت کنید و این یعنی قرارگرفتن در اکسپلور اینستاگرام.

 

۶) پست و محتوای بی نظیری ایجاد کنید!

تمامی راهکارهای گفته شده صرفاً زمانی معنی پیدا میکند که پست شما کیفیت خوبی داشته باشد. با این راهکارها میتوانید شانس حضورتان در صفحه اکسپلور اینستاگرام را افزایش دهید اما نمی توان تضمین کرد مخاطبان بر روی پست شما کلیک کنند.

نکاتی که برای ایجاد یک پست عالی باید رعایت کرد عبارتند از:

  • پیش نمایش کوچک عکس جذاب و گیرا باشد.

  • عنوان مثبتی برای پست خود انتخاب کنید که در نگاه اول مخاطب را به خود درگیر کند، جذاب، انگیزه بخش و دارای حس مثبت باشد.

  • کیفیت محتوای شما، مخاطب را وادار به نظر دادن و لایک کردن بکند.

  • محتوا و عکس به گونه ای باشد که مخاطب درباره شما و برندتان کنجکاو شده و در نهایت پروفایل شما را مشاهده کند.

۷) از لایک و کامنت فیک استفاده کنید

اگر به شبهه مطرح شده اعتقاد دارید و فکر میکنید اینستاگرام بر اساس فعالیت فالوورهای هر شخص، پست هایی را در اکسپلور دوستانش به نمایش میگذارد، می توانید از این راهکار استفاده کنید. می توانید در همان لحظه که پست را گذاشتید، مقداری لایک و کامنت فیک خریداری کنید. اینکار ۲ فایده دارد:

  • بر طبق الگوریتم کلی، کامنت و لایک زیاد در بازه زمانی کوتاه، نشان دهنده محبوبیت پست بوده و شانس آن را برای حضور در explore instagram بیشتر می کند.
  • اگر ۱۰۰۰ لایک فیک بخرید (با توجه به اعتقاد شخصی شما) این احتمال وجود دارد که پست شما در اکسپلور اینستاگرام به حداقل ۱۰ هزار نفر دیگر نمایش داده بشود.

البته باید گفت در این رابطه نباید زیاده روی کنید، چون ممکن است اینستاگرام شما را به عنوان اسپمر و متقلب شناسایی کند. بعنوان مثال اگر تعداد لایک های همیشگی صفحه شما ۱۰۰۰ عدد است اینبار در همان ابتدا ۵۰۰ لایک خریداری کنید و نه ۵۰۰۰ لایک.

 

حذف اکسپلور اینستاگرام

مطالب زیادی درباره نحوه حذف اکسپلور اینستاگرام وجود دارد. خیلی افراد می پرسند چگونه اکسپلور اینستاگرام را ببندیم و حذف کنیم؟ وبسایت های زیادی در این باره وجود دارد که درباره چگونگی حذف اکسپلور اینستاگرام صحبت میکنند. باید گفت اکسپلور اینستاگرام به هیچ وجه حذف نمیشود. چرا؟ در پاسخ باید گفت نحوه کسب درآمد اینستاگرام چیست؟ طبیعتاً تبلیغات. با این وجود تمام تلاش اینستاگرام این است که کاربران را برای مدت بیشتری در نرم افزار خود نگه دارد تا شانس دیده شدن تبلیغ آنها بیشتر و بیشتر شود.

میتوان گفت اکسپلور اینستاگرام مهمترین ترفند این شرکت برای درگیرکردن و جذب مخاطبان است. در واقع اگر شما چنین قابلیتی را در نرم افزار خود نداشتید پس از چند دقیقه که پست های فالوورهایتان را می دیدید از نرم افزار خارج می شدید و این به ضرر اینستاگرام است. بنابراین تمام سعی خود را بکنید تا پست های خود را در محیط اکسپلور اینستاگرام قرار دهید و اصلا نگران هدررفتن زحمات خود نباشید. چرا که حذف اکسپلور اینستاگرام به هیچ عنوان در حال حاضر و در آینده عملی نخواهد شد.

 

تنظیمات اکسپلورر اینستاگرام

تنظیمات اکسپلورر اینستاگرام چگونه است؟ در رابطه با این مورد باید گفت اکسپلور اینستاگرام تنظیمات خاصی ندارد اما می توان کاری کرد پست هایی که بیشتر می پسندید برای شما نمایش داده شود. توضیحاتی این قسمت شاید خیلی ارتباطی با بازاریابی اینستاگرامی و قرار دادن پست در اکسپلور نباشد و صرفا برای تجربه کاربری بهتر شماست. به کمک تنظیمات اکسپلور اینستاگرام می توانید پست هایی که موردعلاقه شما نیستند را مشخص کنید تا اینستاگرام به مرور زمان دیگر چنین پست هایی را برای شما نمایش ندهد. برای این منظور به اکسپلور اینستاگرام بروید و بر روی هر پستی که نمی خواهید مانند آن را ببینید، کلیک کنید. سپس بر روی دکمه سه نقطه در بالای آن پست کلیک کنید. منویی مشابه شکل زیر برای شما باز می شود. بر روی گزینه See Fewer Posts like This کلیک کنید. پس از این کار، دیگر چنین پستی برای شما نمایش داده نمی شود.

 

 

 

 

پس از مدت زمان کوتاهی که چنین کاری را انجام دادید اینستاگرام بیشتر به علاقه شما پی میبرد و بیشتر می تواند اکسپلور شما را شخصی سازی کند. در نتیجه تجربه بهتری در اختیار شما می گذارد.

 

جمع بندی مطالب:

  • اینستاگرام به علت مشکلاتی که در تب پاپیولار اینستاگرام بوجود آمد، تب اکسپلور را معرفی کرد.

  • در تب اکسپلور، پست هایی که به آنها علاقمند هستید به شما نشان داده میشود.

  • با راهکارهایی تجربی می توانید پست های خود را در اکسپلور کاربران دیگر قرار دهید.

  • برخی این راهکارها عبارتند از: استفاده از هشتگ های مرتبط و مناسب، استفاده از لوکیشن مناسب، انتشار تصویر در زمان مناسب، طراحی محتوای جذاب و …

  •     حذف اکسپلور اینستاگرام به هیچ وجه امکانپذیر نیست، چراکه بهترین ترفند اینستاگرام برای جذب و درگیرکردن مخاطبان است.

  •     بوسیله تنظیمات اکسپلور اینستاگرام می توانید پست هایی که برایتان نمایش می شود را شخصی سازی کنید و محتواهایی که به آنها اصلا علاقه ای ندارید را حذف کنید.

منبع:  graywebmaster.com

مطالب مرتبط

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 − 3 =

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.